MSS 2011 (Foto Facebook My Selangor Story)

MSS 2011 (Foto Facebook My Selangor Story)Jakarta — Mungkin banyak dari Anda sering mendengar Selangor yang berada di negeri jiran Malaysia, tapi tahukah Anda kalau Selangor itu tepatnya berada di Kuala Lumpur. Sehingga tanah yang namanya Kuala Lumpur itu merupakan milik Selangor, negara Malaysia sendiri pun menyewa tanah milik Selangor tersebut dan dijadikan namanya menjadi Kuala Lumpur.

Tidak hanya itu, setiap tahunnya pemerintah Malaysia membayar uang sewa atas tanah tersebut kepada pemerintah daerah Selangor.

Itulah sekilas isi dari blog Badia yang beralamat di badiacoolonline.blogspot.com. Badia ternyata salah satu blogger yang ikut serta dalam kompetisi blog “My Selangor Story (MSS) 2013” yang baru-baru ini dibuka.

Dikutip dari laman Facebook Selangor Tourism, Minggu (25/11) menuliskan, “A blogging competition with a twist, selected participants from Indonesia will embarked on an all-expenses paid 5 days 4 nights Selangor tour, which will kick- off in January 2013, register now & tell us why you are the best candidate!”

Kompetisi dalam rangka promosi wisata Selangor ini terbilang tidak baru lagi, sejak 2010 mereka berhasil menggaet 30 blogger yang terpilih dari berbagai negara, seperti Indonesia, Singapura, dan Malaysia untuk mempromosikan wisata andalan mereka dengan cara menulis di blog masing-masing peserta.

Seperti yang dimuat di situs acehblogger.or.id, sejak MSS tahun 2010 dari ABC (Aceh Blogger Community, -red) yang berhasil lolos ada beberapa blogger, seperti Fadli Idris, Husni Fachrizal, dan Citra Rahman. Sedangkan di MSS tahun 2011 ada Fadlul Fahmi, Ridha Yusardi, dan Hijrah Saputra.

Bagi Anda yang tertarik untuk mencoba, kunjungi saja myselangorstory.com dan ikuti syarat ketentuan dari panitia. Selamat berkompetisi dan semoga beruntung.[]

KOMENTAR